ASAL DARI MINAT DAN MENJADI COLLECTOR. KINI MASIH MEMBELI DAN MENJADI KONSULTAN BAGI PEMBELIAN EMAS... BELI EMAS TAK RUGI.. BELI SILVER SEBAGAI PENYELAMAT MATA WANG!
Saturday, November 16, 2013
ULANGKAJI TUKARKAN PROSPEK KE PELANGGAN
Sememangnya kita di galakkan untuk mencari dan bertemu prospek bagi melakukan jualan. Tapi sebenarnya apa hakikatnya yang perlu kita cari dahulu daripada prospek tersebut? Memadai kah dengan nama, pekerjaan, no telefon sahaja yang di perlukan? Sebenarnya maklumat dan info tentang prospek amat-amat di perlukan bagi memudahkan lagi urusan tugasan kerja kita. Mungkin perkara-perkara ini paling mudah di terima oleh anda iaitu
Nama prospek
Tempat prospek bertugas dan alamatnya
No Telefon tempat kerja dan Hand Phone nya
Alamat emel prospek (itu pun jika ada tertera dalam Kad perniagaannya)
Jadi apa bentuk maklumat yang di kehendaki lagi dari prospek bagi memudahkan lagi tugasan kita sebelum kita dapat bertemu dan berbual-bual dengan prospek nanti bila pertemuan dapat di lakukan?
Mungkin ini ada beberapa idea yang boleh di praktik kan
i. Dapatkan dari referral tentang latar belakang prospek dahulu
ii. Adakah prospek seorang yang cerewet, mudah mesra ataupun terlalu berkira
iii. Kenal pasti kedudukan jawatannya dahulu
iv. Lihat kenderaan prospek gunakan untuk lakukan penilaian asas dahulu terhadap prospek
v. Bolehkah prospek membuat keputusan secara sendiri ataupun perlukan orang lain
vi. Apakah kesukaran yang akan di tempuh untuk memasuki premis prospek
vii. Bagaimana untuk bertemu dan berapa kali kekerapannya
viii.Bila masa yang paling bersesuaian untuk bertemu dengan prospek
ix. Adakah mereka mempunyai Face book, Twitter untuk mengetahui minatnya terlebih dahulu
x. Tindakan seterusnya yang boleh mendatangkan minat prospek untuk bertemu dan mendengar tawaran kita
xi. Adakah pesaing pernah memasuki premis prospek
Pasti ianya bukan kerja mudah dan senang tapi kalau sudah mendapati maklumat awal terlebih dahulu ianya benar-benar membantu kita menyenangkan lagi tugasan kita.
Banyak yang kita ketahui dari luarannya sahaja. Tetapi jika prospek merasakan beliau boleh mendapat keuntungan hasil dari produk dan perkhidmatan kita tidak mustahil pelbagai bentuk bantuan dan pertolongan boleh di dapati dengan mudahnya tanpa di sangka-sangka. Bina hubungan yang baik dan mesra sepertimana yang telah kita bina dengan pelanggan-pelanggan yang lain.
Ganjaran akan kita perolehi kalau kesungguhan dan komitmen telah kita tunjukkan.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment