MukaSurat

Monday, May 21, 2012

Tuan-tuan kenal George Soros... Manipulasi Matawang semasa Kegawatan mataWang tahun 1997 dulu?

George Soros, yang terkenal dipanggil "gold - the ultimate bubble” beberapa tahun lalu, ternyata merasakan logam kuning masih belum mencapai wilayah kemuncak.

Pelabur legenda terkenal untuk mengasaskan Quantum Fund pada tahun 1970-an dan untuk pintasan pound British pada awal tahun 1990-an - melabur $ 40 juta dalam IPO $ 2.8 bilion Chow Tai Fook Barang Kemas Group Ltd, menurut laporan dari Forbes.

Chow Tai Fook Barang Kemas Group Ltd dijangka disenaraikan di Bursa Saham Hong Kong pada 15 Disember, di mana ia merancang untuk menjual 1.05 bilion saham ekuiti biasa, atau 10.5% daripada Syarikat. Fook Tai Chow menjana pendapatan sebanyak $ 4.5 bilion dalam tempoh 12 bulan berakhir pada 31 Mac, 2011, mengikut laporan itu - lebih daripada itu Tiffany $ 3.09 bilion dalam tempoh jangka masa yang sama.

Laporan itu berkata bahawa "Selain menunjukkan beliau masih mempercayai logam kuning, pelaburan Soros 'di Chow Tai Fook menonjolkan kekuatan permintaan emas Cina. China bukan sahaja pengeluar emas terkemuka di dunia, dengan keluaran tahunan sebanyak 340,9 tan pada tahun 2010, tetapi salah satu pengimport terbesar, dengan pelabur membawa masuk 60,2 tan pada suku ketiga tahun 2010 sahaja, menurut Majlis Emas Dunia. "


"Pembelian Rasmi oleh bank pusat China telah terus melalui tahun, tetapi pegangan China kekal secara berkadaran kecil," tambah Forbes. "Rizab jumlah China 1,054.1 tan menurut Majlis Emas Dunia; Amerika Syarikat, yang mengira dengan rizab emas yang terbesar di dunia, memegang kira-kira 8,133.5 tan. Malah lebih menarik lagi, rizab emas China mewakili hanya 1.6% daripada jumlah rizab pertukaran asing, berbanding dengan purata dunia sebanyak 11% dan% 74 AS. China pasti akan menjadi pembeli emas pada tahun-tahun akan datang. "


So apa yang anda faham dr berita ini?
Ini menunjukkan bahawa, seseorang yang kaya raya yang amat kaya sekalipun KEMBALI kepada emas untuk menguatkan lagi kekayaan. orang mcam Soros ini sendiri tahu bahawa matawang yang anda sekarang bila2 masa akan mati dan emas akan kekal!

So kenapa di China?

Anda tgk graf ini sekejap!


China sekarang adalah negara yang kelima memiliki emas dunia paling banyak sekarang... Dan lihat apa yang China akan buat dalam tempoh 10 tahun akan datang... Kewujudan negara paling banyak emas akan mengatasi USA dan tidak hairan jika satu hari nanti, China menjadi kuasa baru dalam perdagangan dan ekonomi dunia masa akan datang... Dan sebuah negara lagi yang akan muncul sebagai kuasa baru adalah India....

So kesimpulannya.. orang yang kaya dan memang teramat kaya juga beralih kepada emas. bagaimana dengan ANDA???

SHARE, EDUCATE DAN ACTION!

Irzary
0133808031

No comments: